امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 17 April , 2021
امروز : شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۰ - 6 رمضان 1442
شناسه خبر : 29010
  پرینتخانه » آخرین اخبار, آذربایجان, آذربایجان شرقی, استان ها, مراغه, ویژه تاریخ انتشار : 08 آوریل 2021 - 19:19 | 10 بازدید |

بررسی پیامدهای تایید اجتماعی آنلاین برای تشویق واکسیناسیون کووید۱۹ در انگلستان

بعلاوه، یک اقلیت قابل توجه- تقریباً یک دهم- می‌گویند که آنها قصد دارند از همین بسترها برای دلسرد کردن دیگران از واکسیناسیون استفاده کنند. و بیشتر مردم- حدود ۵۷٪- هنوز در مورد واکسن تصمیم نگرفتند. این مطالعه براساس یک نظرسنجی در اکتبر ۲۰۲۰ از ۵۱۱۴ بزرگسال انگلیس انجام شده است که نحوه نگرش مردم از […]

بررسی پیامدهای تایید اجتماعی آنلاین برای تشویق واکسیناسیون کووید۱۹ در انگلستان

بعلاوه، یک اقلیت قابل توجه- تقریباً یک دهم- می‌گویند که آنها قصد دارند از همین بسترها برای دلسرد کردن دیگران از واکسیناسیون استفاده کنند. و بیشتر مردم- حدود ۵۷٪- هنوز در مورد واکسن تصمیم نگرفتند.

این مطالعه براساس یک نظرسنجی در اکتبر ۲۰۲۰ از ۵۱۱۴ بزرگسال انگلیس انجام شده است که نحوه نگرش مردم از اخبار کووید۱۹را به قصد استفاده از رسانه‌های اجتماعی و برنامه‌های پیام‌رسانی شخصی برای تشویق یا دلسرد کردن واکسیناسیون نشان می‌دهد.

این مطالعه شش “رژیم غذایی رسانه‌ای” را برای به دست آوردن اخبار و اطلاعات مربوط به کووید۱۹ در میان مردم انگلیس مشخص می‌کند. 

محققان به چگونگی پیوند رژیم‌های مختلف رسانه‌ای با تردید درباره واکسن و دو نگرش اصلی پرداختند: “ذهنیت توطئه”- بی اعتمادی خصمانه به مقامات دولتی بر اساس باور غلط که سازمان‌های مخفی بر تصمیمات سیاسی تاثیر می‌گذارند- و برداشت “اخبار من را پیدا می‌کند”- درجاییکه مردم اولویت کم را به نظارت فعال بر اخبار می‌دهند و برای کسب اطلاعات بیشتر به شبکه‌های آنلاین دوستان خود اعتماد می‌کنند.

سپس ارتباط بین رژیم غذایی رسانه‌ها، نگرش‌ها و استفاده از رسانه‌های اجتماعی و برنامه‌های پیام‌رسانی شخصی را برای تایید واکسن‌های کووید۱۹ بررسی کرد.

داده‌ها نشان‌دهنده ارتباط واضحی بین تردید درباره واکسن و قصد استفاده از رسانه‌های اجتماعی و برنامه‌های پیام‌رسانی شخصی برای دلسرد کردن دیگران از واکسیناسیون است.

سایر یافته‌های کلیدی عبارتند از:

• به طور کلی، رژیم‌های غذایی به احتمال زیاد با تشویق آنلاین واکسیناسیون کووید۱۹ همراه هستند

• ترکیب رژیم غذایی وابسته به رسانه‌های اجتماعی و ذهنیت توطئه به احتمال زیاد با دلسرد شدن آنلاین واکسیناسیون همراه است

• ترکیبی از پرهیز از اخبار و داشتن نگرش ” اخبار من را پیدا می‌کند” احتمالاً با دلسردی آنلاین دیگران از مصرف واکسن همراه است.

در مورد یافته‌ها، پروفسور چادویک گفت: تردید درباره واکسن یک مشکل دیرینه است، اما به دلیل بیماری همه‌گیر فوریت زیادی به خود گرفته است. در اوایل سال ۲۰۲۱، انگلیس بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ در هر میلیون نفر از جمعیت جهان را داشت.

می‌دانیم که رژیم‌های غذایی مردم اطلاعاتی را که به صورت آنلاین به اشتراک می‌گذارند در اختیار آنها قرار می‌دهد و می‌دانیم که تایید آنلاین می‌تواند در نگرش و تصمیمات افراد تفاوتی ایجاد کند.

وی گفت:یافته‌های ما نشان می‌دهد که وقتی افراد دید وسیعی از طیف وسیعی از منابع مختلف رسانه‌ای و اطلاعاتی بدست می‌آورند، مدارکی را جمع‌آوری می‌کنند و بیشتر احتمال دارد که واکسن را بصورت آنلاین تایید کنند. این خبر خوبی برای سلامت عمومی جمعی است.

پرهیز از اخبار و داشتن نگرش” اخبار من را پیدا می‌کند “شاید نگران‌کننده باشد، زیرا این ترکیب عوامل با دلسرد آنلاین دیگران از مصرف واکسن ارتباط دارد.

علاوه بر این، ارتباطات بین ذهنیت توطئه، استفاده از رسانه‌های اجتماعی و دلسردی آنلاین احتمالاً برنامه واکسیناسیون انگلیس را تا حدی تضعیف می‌کند.

با یک نگاه خوش‌بینانه‌تر، تحقیقات نشان می‌‌دهد که تنها اقلیت کوچکی از مردم انگلیس می‌گویند که برای دلسرد کردن دیگران از استفاده از واکسن کووید۱۹ آنلاین می‌شوند. ارتباطات بهداشت عمومی مبتنی بر تماس مستقیم و توانمندسازی افراد برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات با کیفیت خوب بصورت آنلاین می‌تواند به بهبود واکسن کمک کند.

این مطالعه توصیه‌هایی را برای ارتباطات بهداشت عمومی بیان می‌کند:

• تماس مستقیم از طریق پست، محل کار یا ساختارهای جامعه و از طریق مشاوره تلفنی از طریق خدمات بهداشتی محلی، برای اطلاع‌رسانی به افراد جلوگیری‌کننده از اخبار

• تبلیغات اطلاعات عمومی تلویزیونی که مردم را از تلویزیون دور می‌کند و آنها را ترغیب می‌کند از منابع اطلاعاتی معتبر مانند NHS و سایر وب‌سایت‌های بهداشت عمومی بازدید کنند، و سپس روش‌های ساده و روشنی را برای مردم برای به اشتراک گذاشتن مطالب در شبکه‌های اجتماعی آنلاین خود ارائه می‌دهند.

• کمپین‌های آموزنده رسانه‌های اجتماعی برای تامین منابع فوق‌العاده جستجوگران اخبار کووید، منابع خوبی برای به اشتراک گذاشتن، در عین حال تشویق رسانه‌های اجتماعی وابسته به گشت‌وگذار در سیستم‌عامل‌های رسانه‌های اجتماعی و مراجعه به منابع آنلاین معتبر.

محققان همچنین توصیه می‌کنند که شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی باید سرعت حذف اطلاعات ضد‌واکسن را افزایش دهند و چنین تلاش‌هایی باید توسط سازمان‌های مستقل و دارای منابع خوب نظارت شود.

مترجم: نرگس قاسمی پناه

منبع: news-medical.net

راهبردنامه

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.