امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 17 April , 2021
امروز : شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۰ - 6 رمضان 1442
شناسه خبر : 28934
  پرینتخانه » آخرین اخبار, آذربایجان, آذربایجان شرقی, استان ها, مراغه, ویژه تاریخ انتشار : 08 آوریل 2021 - 0:59 | 9 بازدید |

در دوران رژیم لاغری باید نان را حذف کرد؟

در دوران رژیم لاغری باید نان را حذف کرد؟۱۸ فروردین ۱۴۰۰ ساعت: ۰۹:۱ تغییرات غذایی در دوران رژیم لاغری گاه با توصیه‌های مختلف و کم کردن مواد غذایی و حتی حذف برخی از خوراکی های کم ارزش همراه است. البته در رژیم‌های اصولی همه گروه‌های غذایی از جمله نان در برنامه روزانه فرد وجود دارد […]

در دوران رژیم لاغری باید نان را حذف کرد؟

در دوران رژیم لاغری باید نان را حذف کرد؟
۱۸ فروردین ۱۴۰۰ ساعت: ۰۹:۱

تغییرات غذایی در دوران رژیم لاغری گاه با توصیه‌های مختلف و کم کردن مواد غذایی و حتی حذف برخی از خوراکی های کم ارزش همراه است. البته در رژیم‌های اصولی همه گروه‌های غذایی از جمله نان در برنامه روزانه فرد وجود دارد اما توجه به چند نکته در انتخاب نوع و مقدار نان اهمیت خواهد داشت.

در ادامه این مطلب، به ۳ نکته در خصوص مصرف نان در حین کاهش وزن اشاره خواهیم کرد که عبارتند از: 

 

۱٫ کنار گذاشتن نان سفید

علاوه بر دوران رژیم لاغری، همیشه توصیه بر این است تا مصرف نان‌هایی مانند باگت که از آرد سفید تهیه می‌شود، به‌حداقل برسد. این نوع نان سبب افزایش سریع قند خون شده و در نتیجه انسولین در حد زیادی ترشح می‌شود. افزایش ترشح انسولین از این جهت نامطلوب است که زمینه‌ساز تجمع چربی خواهد بود.

 

۲٫ ارجحیت دادن به مصرف نان

بهترین نوع نان، نان‌های تهیه شده از آرد سبوس‌دار است. البته در مورد این نان‌ها نیز باید توجه کرد که از مخمرهای فوری و به‌خصوص جوش‌شیرین استفاده نشود. مزیت نان‌های سبوس‌دار مقدار فراوان فیبرهای غذایی است که هضم آرامی دارند و احساس سیری را برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌کنند. همچنین، استفاده از خمیرمایه و فرصت کافی برای عملکرد آن در خمیر نان نیز باعث می‌شود تا نیاز غذایی باکتری‌های فلور روده‌ای تامین شود که این نکته در کاهش وزن نقش دارد.

 

۳٫ مقدار نان مصرفی

نان یکی از منابع اصلی تامین انرژی است و از نظر مقدار می‌توان دریافت روزانه آن را به ۶۰ گرم رساند. البته گاه جایگزینی با دیگر غلات امکان حذف در یک روز را می‌دهد. از طرفی، مصرف مداوم نان‌های حاوی نمک زیاد نیز اصلا توصیه نمی‌شود و در دوران رژیم لاغری به‌دلیل احتباس آب بدن ممکن است مانع از رسیدن به هدف مورد نظر شود. از نظر زمان مصرف نان نیز نمی‌توان زمان دقیقی را همیشه معرفی کرد و این نکته معمولا به عادت ها و ذائقه فرد بستگی دارد.

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

منبع:Topsante.com

زود خوردن صبحانه، خطر دیابت نوع ۲ را کاهش می دهد! 

​نوشابه و آبمیوه‌‌های شیرین حافظه نوجوانان را کاهش می‌دهند!​​​
​۳ نکته اساسی برای تهیه یک سالاد مغذی‌تر​​​

برچسب ها

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

راهبردنامه

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.