امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 1 December , 2021
امروز : چهارشنبه, ۱۰ آذر , ۱۴۰۰ - 26 ربيع ثاني 1443
شناسه خبر : 20111
  پرینتخانه » آخرین اخبار, آذربایجان, آذربایجان شرقی, استان ها, مراغه, ویژه تاریخ انتشار : 09 دسامبر 2020 - 1:39 | 64 بازدید

رابطه کمبود روی با میزان ابتلا و مرگ‌و‌میر ناشی از کرونا

رابطه کمبود روی با میزان ابتلا و مرگ‌و‌میر ناشی از کرونا۱۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت: ۱۵:۹ یک بررسی جدید نشان می‌دهد سطح پایین پلاسما زینک یا روی در هنگام پذیرش و بستری شدن بیماران با خطر التهاب بالاتر طی عفونت و خطر بیشتر مرگ و میر مرتبط است.    بر اساس تجزیه و تحلیل آماری، در […]

رابطه کمبود روی با میزان ابتلا و مرگ‌و‌میر ناشی از کرونا

رابطه کمبود روی با میزان ابتلا و مرگ‌و‌میر ناشی از کرونا
۱۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت: ۱۵:۹

یک بررسی جدید نشان می‌دهد سطح پایین پلاسما زینک یا روی در هنگام پذیرش و بستری شدن بیماران با خطر التهاب بالاتر طی عفونت و خطر بیشتر مرگ و میر مرتبط است. 

 

بر اساس تجزیه و تحلیل آماری، در میان کسانی که به دلیل کرونا فوت کردند، سطح پایه زینک ۴۳ میکروگرم در دسی لیتر بود که این آمار به طور قابل توجهی پایین تر از۶۳/۱ میکروگرم در دسی لیتر در افرادی است که از کرونا جان سالم به در می برند.

به طور کلی، مشخص شد که داشتن سطح زینک پلاسما کمتر از ۵۰ میکروگرم در دسی لیتر در هنگام پذیرش با ۲/۳ برابر افزایش خطر مرگ بیشتر در بیمارستان در مقایسه با سطح روی پلاسما ۵۰ میکروگرم در دسی لیتر یا بالاتر همراه است.
 
اگرچه محققان هنوز در مورد چگونگی تاثیر سطح زینک پلاسما بر کرونا، اطلاع دقیقی ندارند، با این حال، آنها دریافتند که بیماران با سطح روی بالاتر، در برابر کرونا مقاوم تر هستند. در این تحقیقات همچنین مشخص شد که هر واحد افزایش زینک پلاسما در هنگام بستری شدن در بیمارستان با هفت درصد کاهش خطر مرگ و میر همراه است.
 
به طور کلی باید در نظر داشت که بدن انسان برای فعال کردن لنفوسیت های T (سلول های T) به روی نیاز دارد. این ماده معدنی به بدن در کنترل و تنظیم پاسخ های ایمنی و حمله به سلول های آلوده کمک می کند. کمبود روی می تواند عملکرد سیستم ایمنی بدن شما را به شدت مختل کند. میزان توصیه شده زینک در هر روز از نظر سن و جنس به شرح زیر است:
 
کودکان ۱-۸ ساله (۳-۵ میلی گرم)
 
پسران ۹-۱۳ ساله (۸ میلی گرم)
 
مردان بالای ۱۴ سال (۱۱ میلی گرم)
 
زنان بالای ۸ سال (۸ میلی گرم)
 
به زنان بین ۱۴ تا ۱۸ سال توصیه می شود که مصرف زینک را به ۹ میلی گرم در روز افزایش دهند.
 
زنان باردار و شیرده بسته به سن ممکن است به زینک بیشتر، یعنی حدود ۱۱-۱۳ میلی گرم در روز نیاز داشته باشند.
 
روی به طور طبیعی در بسیاری از غذاهای مختلف یافت می شود. برخی از بهترین منابع زینک، لوبیا، گوشت حیوانات، آجیل، ماهی و سایر غذاهای دریایی، غلات سبوس دار و محصولات لبنی است. این ماده معدنی به برخی از غلات صبحانه و سایر غذاهای غنی شده نیز اضافه می شود. همچنین به صورت مکمل به صورت کپسول و قرص در دسترس است.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد

راهبردنامه

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.