بررسی بازاریابی شرکت لبنیات کاله پروژه پایان نامه تحقیقپایان نامه دات کام


توضیحات

بررسی بازاریابی شرکت لبنیات کاله

چکیده:
صنعت لبنی یکی از مهمترین بازارهایی است که رشد و پیشرفت تکنولوژی ماشین آلات،

همچنین بهره مندی از تجربیات افراد متخصص و توسعه رشته های صنایع غذایی و

پیشرفت های علمی موجود در این زمینه محیطی بسیار رقابتی ایجاد نموده که هر

شرکتی برای ورود به بازار لبنی و حفظ بقای خود لازم است از یک سلسله شاخص هایی

 

چون : توان مالی، بخش R&D قوی پیگیر و پیشرو، بازاریابی علمی و تخصصی، مدیریت

 

توزیع و فروش سیستماتیک و علمی، پرسنل متعهد، با تجربه و تحصیل کرده و روند ارتقای شغلی مشخص و همچنین امنیت شغلی برخوردار باشد تا بتواند براحتی خود را با تغییرات

بررسی بازاریابی شرکت لبنیات کاله

محیطی تطبیق دهد. مقاله حاضر

با مطالعه موردی شرکت لبنی کاله به عنوان یکی از شرکت های فعال در عرصه صنایع

لبنی، و استفاده از روش پیمایش، مطالعات میدانی و تعیین نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و

 

تهدیدها به شیوه SWOT به ارایه استراتژی های مناسب آن سازمان به عنوان نمونه ای از

صنعت لبنی، در کشور پرداخته است. سپس استراتژی های ارایه شده با استفاده از روش

ماتریس کمی برنامه ریزی استراتژیک (QSPM) اولویت بندی شده است. بر اساس نتایج

 

بدست آمده وضعیت شرکت لبنی کاله در حالت رقابتی ( تنوع محصولی) قرار دارد و باید استراتژی های مناسب در جهت تقویت و حمایت از فرایندهای داخلی تدوین و اجرا گردد.

کلمات کلیدی: مدیریت استراتژیک، استراتژی های پورتر، مدل QSPM

 

 

 ۹۵صفحه فایل ورد (Word) فونت ۱۴ منابع دارد+جداول و نمودار ها

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

 

 

 

 

دانلود پروژه فوق العاده جامع و کامل بازاریابی محصولات کاله در ادامه مطلب

بررسی بازاریابی شرکت لبنیات کاله

مقدمه:
امروزه یکی از مهمترین مواردی که مدیران شرکت ها می بایستی به آن توجه کنند بحث

تطابق با تغییرات محیطی به طور همزمان و یا حتی پیش بینی تغییرات محیطی ( فرصت ها

) می باشد . که در این راستا مدیران می بایست پیش از هر چیز نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی و ارزیابی نموده و در جهت فرصت ها و تهدیدهایی که در بازارهای رقابتی، از

تغییر و تحولات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بوجود آمده اند بهره جسته تا بتوانند استراتژی هایی که مناسب و مطابق با نوع فرهنگ سازمانی، قوت ها و ضعف ها و

فرصت های محیطی است را برگزیده و اجرا نمایند؛ که این مهم( شناسایی نقاط قوت و ضعف، فرصت ها و تهدیدها) باید به صورت کاملاً جدی، دقیق و با هدف حفظ و ارتقای

 

جایگاه فعلی شرکت در بین مشتریان خود انجام گیرد. در این بین استفاده از تجارب مدیران تحصیل کرده، با تجربه و متعهد سازمان می تواند بسیار مفید واقع شود. لذا مدیران عالی

سازمان قبل از هر نوع تصمیم گیری و برنامه ریزی استراتژیک لازم است مراحل مدیریت

 

استراتژیک را از نظر گذرانده و کمی به محتوای مراحل آن توجه و تمرکز نمایند تا بتوانند از ما حصل تمرکز و توجه خود و بر پایه نقاط قوت و ضعف داخلی و فرصت و تهدیدهای محیطی بهترین استراتژی را که جهت رقابت در این دهکده جهانی مناسب است اتخاذ نمایند.

مفهوم مدیریت استراتژیک :

استراتژی یک نوع بازی است که مدیران با دیگر گروه ها درسازمان خود یا دیگر سازمان ها

انجام می دهند و این بازی چگونگی روند موفقیت یا شکست یک سازمان یا صنعت را تعیین

 

می کند زیرا که برگرفته از نوع حرکت آن دسته از بازیگرانی است که به واکنش دیگر

بازیگران می انجامد و این فرآیند تا پیروزی یکی از طرفین و شکست دیگری ادامه می یابد

مدیریت استراتژیک، برنامه ای هماهنگ، جامع و پیوسته ای است که استعداد ممتاز

بررسی بازاریابی شرکت لبنیات کاله

سازمان را با محیط پیوند می دهد و منظور از آن تحقق هدفهای سازمان در چارچوب اجرای صحیح مدیریت است.

 

 

 

 

 

 

الگوی اصلی مدیریت استراتژیک :
فرایند مدیریت استراتژیک حلقه بازخوردی میان مراحل تجزیه و تحلیل و شناخت ،انتخاب، اقدام و اصلاح است. بنابراین مدیریت استراتژیک از سه عنصر اساسی تشکیل می شود:

۱- تجزیه و تحلیل و تدوین استراتژی(شناسایی):

 

در این مرحله مأموریت سازمان یا شرکت شناسایی می شود، عوامل داخلی و خارجی

برای شناسایی قوت ها، ضعف ها، فرصت ها و تهدیدها بررسی و بر اساس آنها اهداف و

استراتژ ی ها در سطوح مختلف تعیین می شود.

۲- انتخاب:

 

در این مرحله استراتژی های شکل گرفته در مرحله قبل را ارزیابی کرده و بهترین آنها

انتخاب می گردد.

۳- اقدام و اصلاح نتایج:

 

اقدام مجموعه ای از فعالیت های برنامه ریزی شده و منظم است، و اصلاح این برنامه ها را

در جهت رسیدن به هدف مورد نظر کنترل می کند. پس در این مرحله طرح های انتخاب شده اجرا و بر اساس عوامل تأثیرگذار درونی و بیرونی اصلاح می گردد.باید توجه کرد که

این سه مرحله یک روند می باشد و بر طبق اصول تئوری بازی نقطه شروع می تواند از هر

یک از مراحل ۱، ۲ و ۳ باشد.

بررسی بازاریابی شرکت لبنیات کاله

برای تدوین استراتژی باید با ماهیت رقابت سازمان در صنعت لبنیات آشنایی کامل داشت.

ماهیت رقابتی در صنعت لبنیات بر

اساس تجزیه و تحلیل پنج نیروی بازار پورتر[Porter] به عوامل زیر بستگی دارد:

۱- رقبای بالقوه: تهدید رقبای تازه وارد با سرمایه گذاری های کامل، نصب و راه اندازی خط

کامل تولید محصولات لبنی.

۲- میزان رقابت : ماشین آلات مدرن و به روز، آموزش نیروی انسانی ماهر( مزیت های

رقابتی ).

۳- محصولات جایگزین با صنعت لبنی (نوشیدنی های میوه ای، چای، قهوه و…).

۴- قدرت چانه زنی تأمین کنندگان مواد اولیه.

۵- قدرت چانه زنی مشتریان و مصرف کنندگان محصولات لبنی.

عوامل گفته شده در بالا نوع مزیت رقابتی، قدرت نسبی بازار شرکت و سود شرکت فعال

در صنعت لبنی را تعیین می کند که می توان آن را به صورت نمودار زیر نمایش داد .

 

برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک یکی از ارکان مهم مدیریت دریک سازمان و صنعت می

 

باشد. بررسی عوامل درونی و بیرونی بخش مهمی از برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک

بررسی بازاریابی شرکت لبنیات کاله

است. چرا که فرآیند مدیریتی هر صنعت متأثر از فرآیند تعامل آن با محیط بیرونی است. ماتریس نقاط قوت، ضعف، فرصت ه

ا و تهدیدها (SWOT) یکی از الگوهای معروف برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک می

باشد.روش تجزیه و تحلیل ¹ SWOT، مدل تحلیلی مختصر و مفیدی است که به شکل نظام

یافته هر یک از عوامل قوت، ضعف، فرصت ها و تهدید ها را شناسایی کرده و استراتژی

های متناسب با موقعیت کنونی حرفه مورد بررسی را منعکس می سازد. مدل SWOT در

 

حالت معمولی متشکل از یک جدول مختصاتی دو بعدی است که هریک از چهار نواحی آن

نشانگر یک دسته استراتژی می باشد. لذا با استفاده از این الگو می توان عوامل درونی و

بیرونی صنعت لبنی را به خوبی شناسایی و با بهره برداری بهینه از آنها در جهت مدیریت

بهتر شرکت کاله گام نهاد.

در ماتریس SWOT چهار فاکتور کلیدی به صورت زیر مطرح می باشد:

۱- نقطه قوت (S): نقطه قوت یک سازمان یک کاربرد موفق از یک شایستگی یا بهره برداری

 

از یک عامل کلیدی در جهت توسعه رقابت پذیری شرکت می باشد.
۲- نقطه ضعف(W): نقطه ضعف یک سازمان یک کاربرد ناموفق از یک شایستگی یا عدم

بهره برداری از یک عامل کلیدی که رقابت پذیری شرکت را کاهش می دهد.

۳- فرصت (O): یک فرصت، یک حالت خارجی است که می تواند به صورت مثبت بر پارامترهای عملکردی شرکت تأثیر گذاشته و مزیت رقابتی که ایجاد کننده اقدامات مثبت در

زمان مناسب است را بهبود دهد.

 

۴- تهدید ( T): یک تهدید، یک حالت خارجی است که می تواند به صورت منفی بر پارامترهای عملکردی شرکت تأثیر گذاشته و مزیت رقابتی که ایجاد کننده اقدامات مثبت در

 

زمان مناسب است را کاهش دهد.

بررسی بازاریابی شرکت لبنیات کاله

به طور کلی ۴ نوع استراتژی در این

ماتریس مطرح می شود:

۱- استراتژی های SO: در قالب این استراتژی ها سازمان یا صنعت با استفاده از نقاط قوت

داخلی می کوشد از فرصت های خارجی بهره برداری نماید و با بهره گیری از نقاط قوت،

فرصت ها را به حداکثر برساند.

۲- استراتژی های WO: هدف از این استراتژی ها این است که سازمان یا صنعت با بهره

برداری از فرصت های موجود در محیط داخل بکوشد نقاط ضعف داخلی را بهبود ببخشد.
 

تاریخچه

شرکت شرکت بعنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین تولید کنندگان فرآورده های لبنی و گوشتی کشور و یکی از شرکتهای شناخته شده در سطح جهانی، فعالیت تولیدی خود را

 

از سال ۶۲ در شهرستان آمل آغاز نمود و از همان آغاز با در پیش گرفتن سیاست تولید

محصولات ممتاز و در سطح جهانی و تلاش جهت حفظ کیفیت، توانست به سرعت اعتماد و

اعتبار ویژه‌ای نزد مصرف کنندگان نهایی و سازمانهای ناظر بهداشتی و کیفیتی کسب کند.

به نحوی که فرآورده‌های تولیدی شرکت علاوه بر ایران در سایر کشورهای منطقه نیز با

بررسی بازاریابی شرکت لبنیات کاله

اقبال عمومی مصرف‌کنندگان روبرو شده است.
 ۱۳۶۹: ایجاد ایستگاه سلامتی

شیر در سطح گسترده

 ۱۳۷۰: تاسیس شرکت فرآورده های لبنی

 ۱۳۷۱: توسعه خط تولید کاله لبنی (محصولات بستنی)

 ۱۳۷۲: توسعه خط تولید کاله لبنی (محصولات پنیر)
 ۱۳۷۳: توسعه خط تولید کاله لبنی (محصولات UHT)

 ۱۳۷۵: توسعه خط تولید کاله لبنی …………………………

 

 

 

چشم انداز شرکت کاله

 تبدیل شدن به رهبر بازار لبنیات، حضور محصولات ما در تمام لحظات زندگی مردم

 به وجدآوردن مشتری ازطریق بهبود مستمر با توجه به کار تیمی، صداقت، کیفیت،

 

خلاقیت و نوآوری کارکنان شرکت
 احترام به مردم و خدمت به مردم، ایجاد نام نیک در ذهن مردم

سناریو شرکت

 

با تداوم سیاست توسعه و ورود به عرصه رقابت جهانی، استفاده از روشهای مدرن مدیریت بهره ‌وری KAIZEN، تعالی سازمانی EFQM، مدیریت ارتباط با مشتریان CRM، سیستمهای

جامع اطلاعاتی، شبکه‌های پیشرفته توزیع و بسیاری از تکنیکهای روز مدیریت در دستور کار

 

شرکت قرار گرفته است. به نحوی که توانایی آتی شرکت را در ارائه خدمات و محصولات

برتر افزایش دهد. شرکت فرآوره‌های لبنی و گوشتی کاله همواره به چیزی فراتر از

خواسته‌های مشتریان خود می‌اندیشد.

خط مشی کیفیت شرکت فرآورده های لبنی کاله

شرکت فرآورده‌های لبنی کاله، به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انواع محصولات لبنی

که ارائه محصولات متنوع و متناسب با نیازها و سلایق …………………..

بررسی بازاریابی شرکت لبنیات کاله

اهداف شرکت
 شرکت کاله در راستای جلب و حفظ رضایت مشتریان و بهبود مستمر و اثربخش سیستم مدیریت کیفیت اهداف ذی

ل را مدنظر دارد:

 

 جلب رضایت کلیه مشتریان
 افزایش ………………….

 

 

 

نوع آوری شرکت

 در شرکت لبنی کاله هم‌اکنون سه واحد کسب و کار پنیر، محصولات پاستوریزه و فرادما

 

(UHT) وجود دارد که هریک از این واحدها با نوآوری خود، با کیفیت ترین و متنوع ترین

محصولات را در حجم تولید بالا به بازار عرضه می‌نمایند. تمامی خطوط تولید این کارخانه به

نحوی انعطاف پذیر طراحی شده‌اند که مواد اولیه از ورودی‌های مختلف وارد خط تولید شده

و محصولات متنوع خارج گردند. به طوری که تنها از طریق یک خط تولید گاه بیش از ۲۰

محصول……………………….

 

بررسی بازاریابی شرکت لبنیات کاله

 

محصولات شرکت

 

 

 

 

این شرکت بیش از ۴۰۰ نوع فرآورده های لبنی خود را در حوزه های زیر به بازار عرضه می

نماید :
 پنیر: شرکت کاله در حال حاضر بیش از ۱۰۰ نوع پنیر را به بازار عرضه می نمایند.
 ماست ……………….

 

 

 

۴-۱- ﺗﻌﻴﻴﻦ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻫﺪﻑ

ﻣﺸﺘﺮﻳﺎﻥ ﺩﺳﺮﻫﺎ ﺩﺭ ﺩﻭ ﺳﻄﺢ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻣﻲﺷﻮﻧﺪ. ﺧﺮﻳﺪﺍﺭﺍﻥ ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻣﻐﺎﺯﻩﺩﺍﺭﺍﻥ،

ﻓﺮﻭﺷﮕﺎﻩﻫـﺎﻱ ﻣـﻮﺍﺩ ﻏـﺬﺍﻳﻲ،
ﺭﺳﺘﻮﺭﺍﻥﻫﺎ، ﺍﺭﮔﺎﻥﻫﺎ ﻭ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥﻫﺎ، ﻭ ﻣﺼﺮﻑﻛﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﺩﺳﺮ. ﺍﻳﻦ ﻣﺼﺮﻑﻛﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﻳﺎ ﻣﻲﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺍﺯ

ﻃﺮﻳﻖ ﻳﻚ ﻭﺍﺳـﻄﻪ ﻣﺎﻧﻨـﺪ

ﺍﻧﻮﺍﻉ ﻓﺮﻭﺷﮕﺎﻫﻬﺎﻱ ﻣﻮﺍﺩ ﻏﺬﺍﻳﻲ ﻳﺎ ﺷﺮﻛﺖﻫﺎﻱ ﺗﺠﺎﺭﻱ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﺭﺍ ﺗﻬﻴﻪ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﻳـﺎ ﻣﺴـﺘﻘﻴﻤﺎﹰ

ﻣﺤﺼـﻮﻝ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻛﺎﻧـﺎﻝ ﻫـﺎﻱ

 

ﻓﺮﻭﺵ ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ ﻛﺎﻟﻪ ﺑﺨﺮﻧﺪ. ﺍﻳﻦ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻣﺼﺮﻑﻛﻨﻨـﺪﮔﺎﻥ ﺗﻮﻟﻴـﺪ ﻭ ﺗﻮﺯﻳـﻊ

ﺷـﻮﺩ. ﻗـﺪﺭﺕ ﭼﺎﻧـﻪ ﺯﻧـﻲ

ﻣﺸﺘﺮﻳﺎﻥ ﺩﺭ ﺳﻄﺢ ………………

 

بررسی بازاریابی شرکت لبنیات کاله

٣-۲- ﺗﻌﻴﻴﻦ ﺍﻫﺪﺍﻑ
ﻓﺮﻭﺵ ﺍﻫﺪﺍﻑ -١-٣-۲

 

 

 

ﺍﻳﻦ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﺑﺎ ﺗﻨﻮﻉ ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻨﺪﻱ ﻭ ﻃﻌﻢ ﺗﻮﺳﻂ ﺷﺮﮐﺖ ﮐﺎﻟﻪ ﺑﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﺎ ﺗﻮﺟـﻪ ﺑـﻪ ﺁﻣـﺎﺭ ﺗﻮﻟ ﻴـ ﺪ ﻭ
ﻓﺮﻭﺵ ﺭﻭﺯﺍﻧﻪ ١٧٠ ﺗﻦ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﻴﮕﺮﺩﺩ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻫﺪﻑ٢٠٠٠ ﺍﻳﻦ ﻋﺪﺩ ﻣﻲ

ﺑﺎﻳﺴـﺖ ﺗـﺎ ﻣـﺮﺯ ۴۵٠ ﺗـﻦ

ﺩﺭﺭﻭﺯ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻭ ﻋﺮﺿﻪ ﮔﺮﺩﺩ ﺑﻌﺒﺎﺭﺕ …………………

 

 

۶-۳- ﺟﺎﻳﮕﺎﻩﻳﺎﺑﻲ ﻣﺤﺼﻮﻝ

ﮔﺮﻭﻩ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﻣﺎﺳﺖ ﻫـﺎﻱ ﻃﻌـﻢ ﺩﺍﺭ ﺑـﻪ ﻋﻨـﻮﺍﻥ ﺯﻳﺮﻣﺠﻤﻮﻋـﻪ ﺍﻱ ﺍﺯ ﺧـﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﻣﺎﺳـﺖ ﻛـﻪ

ﺩﺍﺭﺍﻱ ﻃﻌـﻢ ﻭﻳـﮋﻩ ﻭ ﺧﻮﺷﻤﺰﻩ ﺍﻱ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺧﻮﺍﺹ ﻣﻔﻴﺪ ﺑﻴﺸﺘﺮﻱ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺎﺳﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ

ﺟﺎﻳﮕﺎﻩ ﻳﺎﺑﻲ ﻣﻲ ﺷﻮﻧﺪ. ﺑـﺎ ﺗﻮﺟـﻪ ﺑـﻪ ﺍﻳﻨﻜـﻪ ﺑﺴـﻴﺎﺭﻱ ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﻫﺎ ﺑﺎ ﺗﺮﻛﻴﺐ ﺳﺒﺰﻳﺠﺎﺕ ﻭ

ﻣﻴﻮﻩ ﻫﺎ ﺑﺎ ﻣﺎﺳﺖ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﺳﻨﺘﻲ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﺑﻪ ﺗﻬﻴﻪ ﻣﺎﺳﺖ ﻫﺎﻱ ﻃﻌـ ﻢ ﺩﺍﺭ ﺩﺭ ﺧﺎﻧـﻪ ﻣـ ﻲ ﻧﻤﻮﺩﻧـﺪ، ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺻﻨﻌﺘﻲ ﺍﻳﻦ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﺳﻬﻮﻟﺖ ﻭ ﺩﺭ ﺩﺳﺘﺮﺱ ﺑﻮﺩﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎﻥ

 

ﺑﻪ ﺍﺭﻣﻐﺎﻥ ﻣﻲ ﺁﻭﺭﺩ ﻭ ﺍﻳﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﻫﻢ ﺩﺭ ﻛﺎﻧﺴﭙﺖ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﺟﺎﻱ ﻣﻲ ﮔﻴﺮﺩ. ﺍﻳﻦ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ

ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺳﺎﻳﺮ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﻣﺎﺳﺖ ﻫﺎ ﻗﻴﻤﺖ ﻧﺴﺒﻲ ﺑـﺎﻻﺗﺮﻱ ﺩﺍﺭﻧـﺪ ﻭ ﺗﻤـﺎﻳﺰ ﻃﻌﻢ ﻭ ﺧﻮﺍﺹ ﺁﻧﻬﺎ

بررسی بازاریابی شرکت لبنیات کاله

ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺎﺳ ﺖﻫﺎﻱ ﻏﻴﺮﻃﻌ ﻢﺩﺍﺭ ﻭﻳﮋﮔﻲ ﺍﺻﻠﻲ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﺷﻤﺎﺭ ﻣﻲ ﺭﻭﺩ.
٧-۳- ﺍﻫﺪﺍﻑ ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﻲ

 

 

 

 

 

• ﻣﻌﺮﻓﻲ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺧﺮﻳﺪ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﻣﺎﺳﺖ ﻃﻌﻢ ﺩﺍﺭ ﺗﻮﺳﻂ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎﻥ ﺟﺪﻳﺪ (ﺧﺮﻳﺪ ﺑﺎﺭ

ﺍﻭﻝ): ﺑﺎ ﺗﻮﺟـﻪ ﺑـﻪ ﺍﻳﻨﮑﻪ ﻣﺎﺳﺖ ﻫﺎﻱ ﻃﻌﻢ ﺩﺍﺭ ﺩﺭ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﻣﻌﺮﻓﻲ ﺑﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺍﺻﻠﻲ ﺗﺮﻳﻦ ﻫﺪﻑ ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﻲ ﺍﻳﻦ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﺍﻳﻨﺴﺖ ﮐﻪ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎﻥ ﺟﺪﻳﺪﻱ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﺑﻪ ﺧﺮﻳﺪ ﺍﻳﻦ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ

………………..

 

 

 

٨-۳- ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋﻱﻫﺎﻱ ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﻲ

• ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋﻱ ﺭﺳﻮﺥ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ: ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻣﺜﺎﻝ، ﺍﻃﻼﻉ ﺭﺳﺎﻧﻲ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﻭ ﻭﻳﮋﮔـﻲ ﻫـﺎﻱ

ﺁﻥ ﺑـﻪ ﺟﺎﻣﻌـﻪ (ﺑـﺎﺯﺍﺭ ﻫﺪﻑ)
• ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋﻱ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭ: ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﺩﺍﻣﻨﻪ ﺟﻐﺮﺍﻓﻴﺎﻳﻲ ﺗﻮﺯﻳﻊ ﻭ ﻓﺮﻭﺵ ﻣﺤﺼﻮﻝ

 

• ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋﻱ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﺤﺼﻮﻝ: ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻣﺎﺳ ﺖﻫﺎﻱ ﻃﻌ ﻢﺩﺍﺭ ﻣﺘﻨﻮﻉ ﻭ ﺟﺪﻳﺪ ﺑﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭ

٩-۳- ﺗﺎﻛﺘﻴﻚﻫﺎﻱ ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﻲ

ﻣﺤﺼﻮﻝ -١-٩-۳
ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺣﺎﺿﺮ ﻣﺎﺳﺖ ﻫﺎﻱ………………….

 

فهرست منابع:

۱- ابوالحسنی، محسن، (۱۳۸۱) ،”چگونه مقاله علمی نوشته و آن را به چاپ برسانیم “،

تهران، انستیتو پاستور ایران.
۲- استیسی،رالف دی،(۱۳۸۱)،” مدیریت استراتژیک و پویایی های سازمان”، مترجم:

شجاعی،محمدرضا، چاپ اول، دانشکده امور اقتصادی.

 

۳- جعفرزاده حقیقی فرد ن. و همکاران(۱۳۸۸)؛” مدیریت استراتژیک HSE با استفاده از مدل

SWOT “؛ دوازدهمین همایش ملی ………………………

 

 

بررسی بازاریابی شرکت لبنیات کاله

 

بلافاصله بعد از پرداخت موفق میتوانید فایل کامل این پروژه را با سرعت و امنیت دانلود کنید

 

 

 



Source link