امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Monday, 10 May , 2021
امروز : دوشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۰ - 29 رمضان 1442
شناسه خبر : 30959
  پرینتخانه » آخرین اخبار, آذربایجان, آذربایجان شرقی, استان ها, مراغه, ویژه تاریخ انتشار : 05 می 2021 - 2:44 | 7 بازدید |

عدم فعالیت چگونه بر قدرت استخوان تاثیر می‌گذارد

وقتی فردی استخوان‌های محکمی داشته باشد، به خوبی پشتیبانی می‌شود و می‌تواند به راحتی حرکت کند. علاوه بر این، استخوان‌های قوی از قلب، ریه‌ها و مغز ما در برابر آسیب محافظت می‌کنند. استخوان‌های ما همچنین ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز را در خود ذخیره می‌کنند. در همین حال، استخوان‌های ضعیف به راحتی خرد می‌شوند، […]

عدم فعالیت چگونه بر قدرت استخوان تاثیر می‌گذارد

وقتی فردی استخوان‌های محکمی داشته باشد، به خوبی پشتیبانی می‌شود و می‌تواند به راحتی حرکت کند. علاوه بر این، استخوان‌های قوی از قلب، ریه‌ها و مغز ما در برابر آسیب محافظت می‌کنند. استخوان‌های ما همچنین ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز را در خود ذخیره می‌کنند. در همین حال، استخوان‌های ضعیف به راحتی خرد می‌شوند، می‌توانند باعث درد شدید شوند و حتی ممکن است منجر به کاهش قد شوند.

به خاطر داشته باشید که استخوان‌های کودک شما اعضای زنده ای هستند. آنها سلول دارند و با مایعات بدن جریان دارند. چه اینکه، استخوانها دائماً در حال رشد و تجدید هستند. در نتیجه، آنها می‌توانند با یک رژیم غذایی مناسب و ورزش بدنی قوی‌تر شوند.

علاوه بر این، هنگامی که فرزندان شما می‌دوند، می‌پرند یا چیز سنگینی را بلند می‌کنند، این باعث فشار بر استخوان‌های آنها می‌شود. این فشار، به نوبه خود، سیگنالی را به مغز آنها ارسال می‌کند که باید استخوان‌های آنها را تقویت کند. در پاسخ، سلول‌های جدیدی برای تقویت استخوان‌های فرزند شما اضافه می‌شود. 

به همین دلیل، والدین باید فرزندان خود را به دویدن، پریدن و بازی تشویق کنند. انجام این کار، به آنها کمک می‌کند تا در سلامت استخوان خود سرمایه‌گذاری کنند.

فعالیت بدنی و استخوان‌های سالم

اکثر والدین معتقدند که نوجوانان به محض رسیدن به قد کامل، رشد خود را کرد‌ه‌اند. اما حقیقت این است که، اواخر سالهای نوجوانی، حتی پس از رشد کامل یک نوجوان، یک زمان حیاتی برای رشد استخوان است. در حقیقت، تقریباً ۱۰ درصد از توده استخوان پس از رسیدن نوجوانان به قد بزرگسالان خود همچنان تجمع می‌یابد.

رشد استخوان با سرعت‌های مختلف در قسمت‌های مختلف اسکلت رشد می‌کند و رشد قد بسیار بالاتر از رشد استخوان قبل از بلوغ است. این یافته‌ها می‌تواند توضیح دهد که چرا شکستگی کودکان و نوجوانان بالا است. بین ۳۰ تا ۵۰ درصد کودکان و نوجوانان حداقل یک استخوان شکسته قبل از بزرگسالی خواهند داشت.

مطالعه‌ای فعالیت بدنی و قدرت استخوانی ۳۰۹ نوجوان را در یک دوره چهار ساله اندازه گیری کرد. پنجره چهار ساله مطالعه شامل دختران ۱۰ تا ۱۴ ساله و پسران ۱۲ تا ۱۶ ساله بود. این دوره زمانی حیاتی است زیرا ۳۶ درصد از اسکلت انسان تشکیل شده و استخوان به ویژه به فعالیت بدنی پاسخ می‌دهد.

نوجوانانی که فعالیت کمتری دارند استخوان‌های ضعیف‌تری دارند. به عبارت دیگر، کودکانی که دور بازی نشسته‌اند، از فناوری استفاده می‌کنند یا فقط تنبل هستند، استخوان‌های خود را به روش‌هایی تقویت نمی‌کنند که باعث تقویت استخوان شوند. برخی از نمونه‌های فعالیت‌های تحمل وزن شامل دویدن و پرش یا ورزش‌هایی مانند فوتبال، بسکتبال، والیبال است.

بعلاوه، حتی اگر پسران استخوانهای بزرگتر و قوی‌تری داشته باشند، پسران و دختران به همان شیوه به فعالیت بدنی پاسخ می‌دهند. برای موثر بودن، لازم نیست که نوع فعالیت بدنی از نظر ورزشی یا سازمان یافته باشد. در حقیقت فعالیت‌های کوتاه‌مدت نیز بر سلامت استخوان‌ها تاثیر مثبت دارد.

در آخر، کلید تقویت استخوان‌ها پایین آوردن فناوری و محدود کردن زمان تماشا به نفع فعالیتهای بدنی بیشتر است. حتی پیاده‌روی می‌تواند باعث سلامت استخوان‌ها شود.

مترجم: نرگس قاسمی پناه

منبع: verywellfamily

راهبردنامه

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.