امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Monday, 10 May , 2021
امروز : دوشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۰ - 29 رمضان 1442
شناسه خبر : 27207
  پرینتخانه » آخرین اخبار, آذربایجان, آذربایجان شرقی, استان ها, مراغه, ویژه تاریخ انتشار : 11 مارس 2021 - 13:57 | 18 بازدید |

مبلغان دینی باید با تاکتیک‌های ضدفرهنگی دشمن آشنا شوند

به گزارش پنجشنبه راهبردنیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم در نشست هم اندیشی پیشگامان تبلیغ آذربایجان شرقی، با بیان اینکه مبلغان مرزداران اندیشه های دینی و فرهنگی جامعه هستند، افزود: نشر و تبلیغ اسلام از زمان ظهور دین اسلام در عربستان با شعاع حیات بخش خود معنا و مفهوم پیدا کرد و باید توجه داشت […]

مبلغان دینی باید با تاکتیک‌های ضدفرهنگی دشمن آشنا شوند

به گزارش پنجشنبه راهبردنیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم در نشست هم اندیشی پیشگامان تبلیغ آذربایجان شرقی، با بیان اینکه مبلغان مرزداران اندیشه های دینی و فرهنگی جامعه هستند، افزود: نشر و تبلیغ اسلام از زمان ظهور دین اسلام در عربستان با شعاع حیات بخش خود معنا و مفهوم پیدا کرد و باید توجه داشت که تبلیغ، هنری جاودانه است که با تلاش پیگیر مبلغان بر تابلو هستی به نمایش در می آید.

وی اظهار داشت: محتوای غنی دینی را بر اساس نیاز مخاطب باید ارائه کرد و با آشنایی کامل از فضای مجازی و آسیب هایی که این فضا به حوزه دین وارد می کند، وارد میدان عمل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نبود اعتبارات کافی و همچنین عدم تخصیص بودجه به حوزه کارهای فرهنگی را از چالش های جدی تبلیغات اسلامی دانست و ادامه داد: ما باید خودمان را برای یک جنگ فرهنگی گسترده تر از شرایط کنونی آماده کنیم، البته برخی از کارهای فرهنگی را بدون اینکه به بودجه نیاز باشد می توان انجام داد و آن تبلیغ دین با رفتار، کردار و گفتار است.

وی جذب حداکثری جوانان را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: اسلام و انقلاب چتری برای همه است؛ باید با تقویت افرادی که پای آرمان های خود ایستاده اند، به دنبال قشر خاکستری نیز رفت؛ جوانان امروز از نسل همان جوانان اول انقلاب هستند هر چند ریزش هایی وجود داشته اما رویش های انقلاب جبهه های مقاومت اسلامی، هیات های حسینی، نمازهای جمعه و جماعات، مراسم های شب های قدر و اعتکاف را مدیریت می کنند.

آل هاشم بر قدرشناسی از  جوانان تاکید و اضافه کرد: تلاش ها و فعالیت های فرهنگی و تبلیغی را با برروکراسی های اداری گره نزنیم، بلکه سیستم اداری را برای گسترش کارهای تبلیغی به خدمت بگیریم و فعالیت را با محوریت مساجد دنبال کنیم.

وی تبلیغ دین اسلام را مهمترین وظیفه همه مسلمانان به خصوص مبلغان دین دانست و گفت: تبلیغ دین خدا و ارزش های الهی با تلاش های پیامبر اکرم(ص) آغاز شده و به همت ائمه اطهار(س) ادامه یافت و در زمان غیبت کبری این مهم بر دوش عالمان و مبلغان دین گذاشته شده است.

آل هاشم با بیان اینکه علما و مبلغان دینی مامور به ابلاغ رسالت های الهی هستند، اظهار داشت: در این راه آشنایی مبلغ با سیره و تبلیغ ائمه معصومین، رسیدن به هدف را کوتاه تر می کند.

وی داشتن عمل صالح، اخلاق اسلامی و تبلیغ چهره به چهره را بهترین شکل تبلیغ برشمرد و گفت: مبلغ کسی است که با اشکال مختلف پیامی را به شایستگی به مقصد برساند از این رو ارزش و جایگاه فرد مبلغ را نمی توان از قداست، اهمیت و ارزش کاری تبلیغی که انجام می دهد، جدا دانست.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: با توجه به ضرورت بیدارگری نسل امروز و فردا و با توجه به سم پاشی و حضور پررنگ دشمن در فضای مجازی که امروز در دسترس همگان است و جامعه را به سیطره خود درآورده، مبلغان رسالت و مسئولیت سنگین برعهده دارند تا علاوه بر تبیین آموزه های دینی، به شبهات نیز جوابگو باشند.

آل هاشم با تاکید بر همسویی و یکسانی عمل مبلغ با محتوای تبلیغی، افزود: شاید در دیگر تبلیغات از جمله تبلیغات تجاری مبلغان با محتوای ارائه شده ارتباطی نداشته باشند و هیچ خللی هم در تبلیغات ایجاد نشود اما در تبلیغات اسلامی مخاطبان با رفتار و عمل مبلغان حرکت می کنند و در صدد درونی سازی پیام ارائه شده هستند.

راهبردنامه

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.